اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رصد تحرک‌های انتخاباتی در فضای مجازی/ ۴۰۰ دوره آموزشی پلیس فتا در سمنان برگزار شد

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه رصد تحرک‌های انتخاباتی در فضای مجازی در دستور کار است، گفت: ۴۰۰ دوره آموزشی فتا در این استان در یک سال گذشته برگزار شد.

رصد تحرک‌های انتخاباتی در فضای مجازی/ ۴۰۰ دوره آموزشی پلیس فتا در سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین صادقی‌کاشان عصر امروز در نشست شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان اظهار کرد: رصد تحرک‌های انتخاباتی در فضای مجازی با برنامه‌ریزی اصولی از سوی پلیس فتا در دستور کار است.

وی اضافه کرد: وضع فضای مجازی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بر اساس آمار پلیس فتا عادی است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی اصولی برای جلوگیری از نشر خبرهای کذب در فضای مجازی و همچنین جلوگیری از انحراف اذهان در ماه‌های گذشته از سوی پلیس فتا انجام شده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه ۲۱ مصداق مجرمانه در فضای مجازی از سوی پلیس فتا به‌منظور پیشگیری و برخورد جرم مشخص شده است، افزود: فضای مجازی در حضور پرشور مردم در انتخابات نقش غیرقابل انکاری دارد.

صادقی‌کاشان با بیان اینکه ۴۰۰ دوره آموزشی فتا در استان سمنان در یک سال گذشته از سوی فرماندهی انتظامی استان سمنان برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد کمیته فضای مجازی زیرمجموعه کمیته اطلاع‌رسانی استان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه تخلف‌های انتخاباتی در فضای مجازی از سوی مراجع مربوطه بررسی و گزارش می‌شود، بیان کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در آستانه دهه مبارک فجر مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت را در حوزه کاری خودشان بیان کنند.

استفاده اصولی از فضای مجازی در کشور نهادینه نشده است

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: فرهنگ استفاده اصولی از فضای مجازی در کشور به معنی واقعی نهادینه نشده است.

حجت‌الاسلام حسنعلی عربی با بیان اینکه مصداق‌های رویکردهای غیرقانونی و تخلف در فضای مجازی تنها مختص به زمان انتخابات نیست، افزود: قوانین انتخابات در کشور مربوط به سال‌های ۵۹ و ۶۰ است که مصادیق مختلف از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در این قانون مشخص نیست.

وی اضافه کرد: قانون‌گذار باید برای بررسی مصداق‌های تخلف در قانون انتخابات بازنگری داشته باشد و در سال‌های گذشته برای اصلاح قوانین در این بخش کم‌کاری شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان بیان کرد: تبلیغات زودهنگام بر اساس رویکردهای شورای نگهبان در فضای مجازی و حقیقی تخلف است و به‌صورت موردی و کلی این تخلف‌ها گزارش می‌شود.

 ترویج انتخابات پرشور در فضای مجازی شتاب گیرد

دبیر شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: توجه و آشنایی با فضای مجازی و چارچوب قانونی آن برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه موردتوجه باشد.

علی‌اصغر فضیلت با بیان اینکه آگاهی و اطلاع‌رسانی از مصداق‌های تخلف انتخاباتی در فضای مجازی از سوی اصحاب رسانه تبیین شود، اضافه کرد: ترویج و اطلاع‌رسانی انتخابات پرشور در استان سمنان در فضای مجازی شتاب گیرد.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی و تبیین نقش رسانه و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، افزود: بیان دستاوردهای دولت در آستانه دهه مبارک فجر به‌صورت جدی در دستور کار مدیران کل دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان، نشست خبری استاندار سمنان در روزهای آینده در ارتباط با دستاورد دستگاه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

اتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول